|
|
بررسی های آزمایشی واکنش صندوقه مکشی در مقابل بارگذاری ترکیبی گذراچکیدهبارگذاری ترکیبی فونداسیون ها یک مشکل اساسی در مهندسی عمران، مخصوصا در صنعت قسمت ساحلی دریا، جاییکه شرایط محیطی ناملایم روی می دهند، می باشد. بارهای افقی و گشتاور بزرگ ممکن است برای فونداسیون همانند بارهای عمودی به کار گرفته شود. همچنین، همانطور که موج ها از ساختمانی می گذرند، تغییرات سریع می توانند در بارها روی دهند، طوریکه تاثیرات گذرا نیاز به بررسی دارند. هنگام طراحی فونداسیون های کم عمق، مانند صندوقه های مکشی، عدم قطعیت در درک نحوه واکنش فونداسیون در این بارها وجود دارد. این مقاله، آزمایش های انجام گرفته روی مدل سازی فونداسیون های صندوقه مکشی را ارائه می کند، جاییکه شرایط بارگذاری چرخه ای نوعی به کار گرفته می شوند. پای بست در خاک اشباع شده با نفت تعبیه می شود، طوریکه زمان های زهکشی بدون بعد با شرایط ساحل دریا نوعی قابل مقایسه می باشند. اکثر تست ها با ثابت بار عمودی برای شبیه سازی خودوزن ساختمان انجام گرفتند، در حالیکه بارهای چرخه ای افقی و گشتاور شبه تصادفی واقعی به کار گرفته شدند. آزمایش ها در بارهای عمودی مختلف انجام گرفتند که نشان می دهد که واکنش به سطح بار عمودی وابسته می باشد. روابط بدون ابعاد بوجود آمدند که برای این وابستگی در نظر گرفته شده اند. جالب توجه است که نرخ بارگذاری تاثیر کمی روی رفتار بار- جابجایی برای آزمایش های انجام گرفته داشت. کلیدواژه: صندوقه، فشار ترکیبی، بارها، جا به جایی، فونداسیون کم عمق، بارهای سیکلی
:: برچسبها:
صندوقه ,
فشار ترکیبی ,
بارها ,
جابه جایی ,
فونداسیون کم عمق ,
بارهای سیکلی ,
بارگذاری ترکیبی گذرا ,
صندوقه مکشی ,
بررسی های آزمایشی ,
مقاله انگلیسی عمران و معماری با ترجمه فارسی ,
مقاله انگلیسی عمران و معماری با ترجمه ,
مقاله انگلیسی عمران و معماری ,
Experimental Investigations ,
Response ,
Suction Caissons ,
Transient Combined Loading ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1395 |
نظرات ()
|
|
|
|
|